Communicatie die goed doet

Dromen en ambities in een Abri

Dromen en ambities in een Abri

Heartvertising: Dromen en ambities in een Abri.

Omgaan met emoties is core business in social reclame. Op Osocio schrijven we er dagelijks over. Het is waar social reclame zich onderscheidt met de gewone dagelijkse reclame. Sociale reclame probeert ons te verbinden met andere mensen. Het gaat vaak over pijn en verdriet maar, als het goed gedaan wordt, heeft het een positieve benadering. Dan gaat het over dromen en ambities.

Het Amsterdamse reclamebureau KOKORO maakte een campagne over deze benadering en noemt het Heartvertising.

KOKORO: “Former nursing home carer Bronnie Ware recorded the top five regrets of the dying. Perhaps unsurprisingly, most people had not honoured even a half of their dreams and had to die knowing that it was due to choices they had made, or not made.”

Twaalf ontwerpers, illustratoren en kunstenaars hebben posters gemaakt voor het Heartvertising project. Werk dat gaat over dromen en ambities, wat die ook mogen zijn.
Het werk was te zien op 300 Abri’s, 100.000 Boomerang freecards en op een speciale tentoonstelling georganiseerd door KOKORO.

Zie al het werk hier.

Poster boven: Mark Verhaagen.

 

Heartvertising poster John Beckers. Dromen en ambities in een Abri.

Heartvertising poster Bob-Leguijt. Dromen en ambities in een Abri. Heartvertising poster Jan-Willem Wennekes. Dromen en ambities in een Abri. Heartvertising poster Mark Verhaagen. Dromen en ambities in een Abri.

0 Reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.