Communicatie die goed doet

Move over Baywatch, hier is Spraywatch

Move over Baywatch, hier is Spraywatch

Spraywatch

Strand, zon en zonnebrandcreme heeft iets erotisch. Dat de creme een preventieve werking heeft is niet bij iedereen bekend. Daarom is er nu Spraywatch, het speciale team en de nieuwe campagne van de Belgische Stichting tegen Kanker. Het gemotiveerde, heldhaftige en, uiteraard, welgevormde team bezoekt de stranden aan de Vlaamse kust deze zomer.

Bekende vlaming Lesley-Ann Poppe en televisiepresentatrice Sophie Pendeville spelen de hoofdrol in de nieuwe campagne. Geheel in stijl met Baywatch, de meest bekeken televisieserie ter wereld.

De campagne moet jongeren bewustmaken van de gevaren van onbeschermd zonnebaden: veel jongvolwassenen (75%) vinden een bruin kleurtje aantrekkelijk en 13% van hen is er – onterecht – van overtuigd dat zonnebrand helpt om die bruine teint snel te verkrijgen. Daarnaast meent 40% eveneens onterecht dat voorbruinen onder de zonnebank een goede manier is om je huid voor te bereiden op de zomer.

Aan het eind van het campagnefilmpje kan je een persoonlijke boodschap achterlaten op iemands blote rug. Daar is ook een wedstrijd aan verbonden: wie met het filmpje en boodschap zijn vrienden aanzet om ook hun vel te redden, maakt kans op een reis voor 2 personen.

Een erg leuke Baywatch-spoof. Gemaakt door reclamejongens geboren vóór 1990 want de serie eindigde in 2004. De doelgroep niet, die is van deze eeuw. Dat maakt de keuze voor het welgevormde rode badpakken-team een beetje onbegrijpelijk.

De kusttour begint in Oostende, in het Q beach House op 29 juni.

(Ook in Nederland is er een team: The Cream Team.)

0 Reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.