Communicatie die goed doet

Parlement zoekt nieuw stemvee

Parlement zoekt nieuw stemvee

Europees Parlement: And then came a lot of sheep

Dat je als democratisch orgaan campagne voert om nieuwe stemmers te bewegen naar het stemhokje te gaan is niets nieuws. En als Europees Parlement heb je daar natuurlijk een flink budget voor gereserveerd. Zodat je één van de duurste reclamebureau’s uit de gemeenschap kan inhuren.

De boodschap is niet van belang. Als het maar spectaculair is, met een beetje actie, muziek en een lollige titel: ‘And then came a lot of sheep’.

Voor de zekerheid heeft het parlement het reactiepaneel op YouTube gesloten. Want er kan van alles mis kan gaan als je gaat stemmen.

Dit is een typisch voorbeeld waarbij associëren op een thema te ver is gegaan. Het aanspreken van ‘first time voters’ is verworden tot de boodschap dat je maar beter niet kan stemmen. Of dat je wordt gezien als stemvee.

Deze blogpost is ook gepubliceerd op Sargasso.

Credits
Bureau: Ogilvy Brussels

0 Reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.