Communicatie die goed doet

Vrouwen op zoek naar de 300K

Vrouwen op zoek naar de 300K

In Nederland hebben mannen en vrouwen dezelfde rechten, maar nog niet dezelfde kansen. Zo verdient de gemiddelde Nederlandse vrouw in haar hele carrière gemiddeld 3 ton minder dan een man.
De loonkloof tussen mannen en vrouwen is niet alleen in Nederland een probleem. Op Osocio hebben we al vele campagnes uit diverse landen voorbij laten komen.

Deze campagne voor Women’s Inc, gemaakt door KesselsKramer, is wel één van de eerste in Nederland. Erg grappig, met mooie fotografie van Isabelle Wenzel.

Met de vraag “Waar is mijn €300.000?” worden vrouwen aangespoord om met een korte online test te ontdekken hoeveel salaris zij gedurende hun leven mislopen. Aan de hand van het resultaat krijgen ze bovendien te weten met welke keuzes ze een deel van het verschil (hadden) kunnen inlopen.

Women-Inc-loonkloof-3

Women-Inc-loonkloof-2

Women-Inc-loonkloof-1

Women-Inc-loonkloof-4

 

Credits:
Bureau: KesselsKramer
Creatie: Krista Rozema, Pim Gerrits 
Productie: Amy van der Veer, Pieter Leendertse
Strategie: Camiel Bulder
Digital Production: JUST
Fotografie: Isabelle Wenzel

0 Reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.